Yapısı:
Boşluk Poligonu kullanıcı tarafından tanımlanan çok sayıda düğüm noktasının çizgiler ile birleştirilerek meydana getirilen ideCAD Mimari programında duvarlarda boşluk açılmasını sağlayan bir objedir.
Bütün kapı ve pencereler için boşluk poligonu tanımlanmalıdır.(Boşluk poligonu tanımlamazsanız pencere veya kapı ideCAD Mimari programı tarafından okunabilir ancak duvarda boşluk açılmadığı için kapı veya pencere duvarın içinde kalacak ve gözükmeyecektir.
Oluşturulması:
Boşluk poligonu ikonuna tıklayın.
Karşınıza “Undo” ve “Bitir” butonları bulunan bir diyalog gelecektir.
İlk Noktanızı tıkladıktan sonra bir çizgi fareye bağlı olarak hareket etmeye başlayacaktır.
İkinci noktanızı tıkladıktan sonra üçüncü noktası fareye bağlı olarak hareket eden bir üçgen oluşacaktır.
Diğer noktaları ekledikçe kenar sayısı artan bir poligon oluşacaktır.
Uygun bir boşluk poligon çizdikten sonra ekrandaki diyalogdan “Bitir” butonuna tıklayarak Poligonu oluşturabilirsiniz.(Boşluk Poligonu genel olarak pencere veya kapının dış sınırlarından tanımlanır.)
Eğer bir noktanın yanlış olduğunu fark ederseniz “Undo” butonuna tıklayarak, oluşma sırasına göre sondan başlayarak noktaları silebilirsiniz.
Değiştirilmesi:
Boşluk Poligonun üzerine tıklayın. Boşluk Poligonu yeşile dönüşecek ve düğüm noktaları kırmızı kutucuklar olarak aktif hale gelecektir.
Düğüm noktalarının üzerine geldiğiniz zaman imleç yıldız şekline dönüşecektir. Bu durumda tıklayıp düğüm noktasını hareket ettirebilirsiniz.
Klavyeden “Del“ tuşuna basarak boşluk poligonunu silebilirsiniz.
Ek Bilgiler:
Boşluk poligonu, kapı ve pencerelerin tam sınırlarından dolaştığı için Boşluk Poligonunu çizmeye başlamadan önce Obje Noktalarına Atla komutunu seçip kenarları dışta kalan bütün objelerin atlama noktalarını aktif hale getirmek Boşluk Poligonunu çizerken kolaylık sağlayacaktır.
Sadece Boşluk Poligonu çizip dosyaya kayıt ederek, bu dosyayı ideCAD Mimari Programında duvarda boşluk açmak amacıyla kullanabilirsiniz.