Konsol kiriş deyince bir ucu kolon ya da panele mesnetli diğer ucu boşta kiriş anlaşılır. Konsol kirişler de diğer kirişler gibi çizilir. Konsol kiriş çizmek için:
Mimari moddayken Çiz/Objeler/Kiriş satırını ya da toolbardan Kiriş ikonunu tıklayın.
Konsol kirişin bağlanacağı kolon üzerine gelin ve kirişin bağlanacağı noktayı (kolon düğüm noktası ya da kolon üzerinde herhangi bir nokta) tıklayın.
Fare imlecini kirişin çizileceği yöne doğru kaydırın. Eğer kiriş yatay ya da düşey yönde çizilecekse fareyi sürüklerken klavyeden Shift tuşunu basılı tutun. Shift tuşu kirişin dik olarak çizilmesini sağlayacaktır.
Kiriş bilinen bir açıda ise, klavyeden A tuşuna basın. İmleç koordinat kutusundaki A hanesine girecektir. Buraya açı değerini yazın (derece) ve klavyeden Enter tuşuna basın. Fareyi çizim alanı üzerinde sürüklendiğinde kirişin girilen açı doğrultusunda gittiği görülecektir.
Çizilen kirişin uzunluğunu belirlemek için klavyeden L tuşuna basın. İmleç koordinat kutusunda L hanesine girecektir. Buraya uzunluk değerini girin ve klavyeden Enter tuşuna basın. Fareyi sürüklediğinizde kiriş girilen doğrultuda girilen uzunluk kadar uzayacak, daha ileriye gitmeyecektir.
Farenin sol tuşunu tıklayın. Konsol kiriş çizimi tamamlanacaktır.
Konsol kiriş çizerken doğrultu ve uzunlukları koordinat kutusu ile belirlemek yerine akslardan da faydalanılabilir. Kirişin boş ucunun bulunacağı noktada önce iki aks kesiştirilir. Daha sonra kolondan başlayıp bu aks kesişim noktasında biten konsol kiriş çizilir. Kiriş çizildikten sonra düğüm noktası oluşturmak için çizilen akslar eğer projede gerekli değilse silinir.