Obje Niteliklerinin Özelleştirilmesi

Programda kullanılan objeler kalınlık, yükseklik, renk, tarama, yazı tipi, yüzey dokusu vb. nitelikler taşırlar. Objeler bu niteliklerini ilgili obje ayarlarından alırlar.

Obje ayar diyaloglarına girilip herhangi bir değişiklik yapılmazsa, yeni çizilen objelerde programdaki varolan ayarlar kullanılır. Programda ilk defa çalışılıyorsa bu ayarlar programın varsayılan (default) ayarlarıdır. Eğer programda daha önce çalışılmışsa, yeni proje açıldığında en son kaydedilen projede kullanılan ayarlar default olarak kullanılacaktır. Böyle bir durumda programın varsayılan (default) ayarlarına geri dönülmek istenirse;

Çizilecek objelerin niteliklerini istenilen biçimde ayarlamak için, ilgili objenin ayarlarına girmek gerekir. Ayar diyaloglarını açan komutlar Ayarlar menüsünde yer alır. Örneğin; aks ayarlarını değiştirmek için:

Diyalogdaki parametreler hakkında açıklayıcı bilgiler almak için, fare parametre yazılarının üzerine götürülür ve sağ tuş tıklanır. Açılan “Bu Nedir?” yazısının üzerine farenin sol tuşu ile tıklandığında ilgili yardım açığa çıkacaktır. Programdaki bütün diyaloglarda bu yardımlar mevcuttur.

Obje ayarlarına girmenin bir başka yolu da;

Yukarıda aks için yapılan işlemler, diğer objeler için de benzer biçimde yapılır. Bu şekilde yapılan ayarlar, yeni çizilecek objeler için geçerlidir. Mevcut (daha önce çizilmiş) objelerin özellikleri değişmez.

Bir projedeki mevcut objelerin de ayarlarını değiştirmek mümkündür. Mevcut bir objenin ayarlarını değiştirmek için;

Birden fazla objenin özelikleri aynı anda değiştirilmek istenirse; objeler farenin sol tuşu ile tıklanarak seçilir. Çizim alanındaki tüm aynı tip objeler aynı anda değiştirilmek istenirse, obje seçim işlemi daha pratik bir biçimde yapılabilir. Örneğin, tüm akslar değiştirilmek isteniyorsa;

Farklı tip objeler seçilip Değiştir/Obje Özellikleri tıklanırsa,  bu objeye ait ayar diyaloğu ekrana gelir. Bu diyalogda değişiklikler yapılıp tamam butonu tıklandıktan sonra, ilgili diyalog kapanır tekrar Değiştir/Obje Özellikleri  komutu tıklanırsa seçilmiş başka bir obje ya da objelere ait diyalog ekrana gelir. Her obje tipi için ayarlar ayrı ayrı yapılır.