Yapısı:
Poligonlar kullanıcı tarafından tanımlanan çok sayıda düğüm noktasının çizgiler ile birleştirilerek meydana getirilen 2 boyutlu objelerdir.
Dio’daki bütün poligonlar kapalı(başlangıç ve bitiş noktaları arasında da çizgi bulunan) poligonlardır.
Poligonlardan, Poligon -> Kasa Transformasyonu kullanılarak kasa oluşturulabilir.
Poligonlardan, Poligon -> Boşluk Transformasyonu kullanılarak kasaların içersine boşluk açılabilir.
Oluşturulması:
Poligon ikonuna tıklayın.
Karşınıza “Undo” ve “Bitir” butonları bulunan bir diyalog gelecektir.
İlk Noktanızı tıkladıktan sonra bir çizgi fareye bağlı olarak hareket etmeye başlayacaktır.
İkinci noktanızı tıkladıktan sonra üçüncü noktası fareye bağlı olarak hareket eden bir üçgen oluşacaktır.
Diğer noktaları ekledikçe kenar sayısı artan bir poligon oluşacaktır.
Uygun bir poligon çizdikten sonra ekrandaki diyalogdan “Bitir” butonuna tıklayarak Poligonu oluşturabilirsiniz.
Eğer bir noktanın yanlış olduğunu fark ederseniz “Undo” butonuna tıklayarak, oluşma sırasına göre sondan başlayarak noktaları silebilirsiniz.
Transformasyonlar:
Poligonlar yaratıldıkları halde bir kullanıma sahip değildirler.
Poligon -> Kasa Transformasyonunu kullanarak bir poligonu kasaya dönüştürebilirsiniz.
Poligon -> Boşluk Transformasyonunu kullanarak bir kasa içersinde boşluk açabilirsiniz.
Uzat komutunu kullanarak poligonu 3 boyutlu hale getirebilirsiniz.
Değiştirilmesi:
Poligonun üzerine tıklayın. Poligon yeşile dönüşecek ve düğüm noktaları kırmızı kutucuklar olarak aktif hale gelecektir.
Düğüm noktalarının üzerine geldiğiniz zaman imleç yıldız şekline dönüşecektir. Bu durumda tıklayıp düğüm noktasını hareket ettirebilirsiniz.
Klavyeden “Del“ tuşuna basarak poligonu silebilirsiniz.
Ek Bilgiler:
Eğer poligon ile kapı veya pencere kolu çizilmiş ve bu poligon uzatılmış ise bu uzatılmış obje mutlaka kanata Kasa Obje Bağlantısını kur komutu ile bağlanmalıdır. Aksi takdirde kanat açıldığında kol olduğu yerde kalacaktır.