Programa yeni merdivenler ekleme

Merdiven Dosyasının Ana Yapısı

*.STM (merdiven dosyalarının soyadı STM'dir. Örnek: merdiven1.stm veya utipi.stm )

HEADER (Dosya Tanım Bölgesi)

VARIABLES (Değişkenler)

RIMARY NODES (Birincil Düğüm Noktaları)

SECONDARY NODES (İkincil Düğüm Noktaları)

CONTOURS (Konturlar)

LINE OF TRAVEL DEFINITIONS (Dolaşım Çizgisi Tanımaları)

RAILINGS(Korkuluklar)

AREA DEFINITIONS (Alan Tanımları)

DOWN HEADER (Dosya Bitiş Tanımı Bölgesi)

Not: Merdiven dosyasının belirli bölümlerinde tanımlanan bilgiler programın içindeki seçeneklere etki eder. Bunları özel olarak dosya içinde tanımlamanıza gerek yoktur. Bizim tavsiyemiz hazır kalıpları kullanmanızdır.

Örnek olarak:down header'ı başka bir merdiven dosyasından yani dosyaya kopyalayarak  istediğiniz ayarları programın içinden yapabilirsiniz.

Bölümler arası Hiyerarşi;

Merdiven Dosyasını Oluşturan Elemanlar

İtalik yazılan yazılar dosya içinde aynen yeralan yapıdır. Bu yapı içerisinde size açıklamalar yapan  " // " sembolüyle başlayan cümleler göreceksiniz. Bunun anlamı o satırda " // " sembolünü gördükten sonra bu bölümü programa görünmez yaptır. Başka bir deyişle bu sembolden sonra o cümlede yazılan her not program için geçersizdir.

Header (Dosya Tanım Bölgesi)

Bu bölüm bu dosyanın bir merdiven dosyası olduğuna dair bilgileri programa iletir bu bölüm merdiven tanımının yazıldığı kısım dışında bütün merdiven dosyaları için sabittir.

Örnek ve Açıklamalar:

STAIRMASTER   // takip eden satırlar bütün merdiven dosyaları için sabittir.

1

@DEFINITION

DEFINITION=1 SAHANLIKLI DÜZ MERDİVEN   // bu satırda " = " den sonraki bölüme o merdivenin açıklaması yazılır.

Variables (Değişkenler)

Variables (Değişkenler)

Merdiven genişliği,yüksekliği uzunluğu gibi bilgilerin tanımlandığı bölümdür. Burada yer alan tüm tanımlar MERDİVEN EDİT'te PARAMETER bölümünde değiştirilebilir.

@VARIABLE   // DEĞİŞKEN

NAME=W   // Değişkenin ismi. Bu sonraki bölümlerde Düğüm noktası ve benzeri öğeleri  tanımlanırken kullanılacak. Örnek X=W

DEFINITION=MERDİVEN KOLU GENİŞLİĞİ   // değişkenin tanımı.

DEFAULT=1   // Değişkenin değeri. Bu değer MERDİVEN EDİT'te Parametreler bölümünde değiştirilebilir.

Primary Nodes (Birincil Düğüm Noktaları)

Birincil düğüm noktalarının  bir kaç kullanım alanı vardır. Bu yüzden en dikkat edilmesi gereken bölümlerden birisi bu bölümdür.

Kullanım alanları:

İkincil Düğüm Noktalarının tanımlarında kullanılmaları

Konturların tanımlarında kullanılmaları

Birincil Merdiven deformasyonlarında hareket ettirilebilen noktalar olmaları

@PRIMARY_NODE   // BİRİNCİL DÜĞÜM NOKTASI

NAME=N1   // İsim. Bir numaralı düğüm noktası

X=0    // X değeri   

Y=0   // Y değeri

@PRIMARY_NODE

NAME=N6

X=W

Y=L1+L2

Secondary Nodes (İkincil Düğüm Noktaları)

İkincil düğüm noktalarının kullanım alanları:

Line of travel tanımlarında

Korkuluk tanımlarında.

İkincil merdiven deformasyonlarında (hareket ettirilebilen noktalar.)

@SECONDARY_NODE   // İKİNCİL DÜĞÜM NOKTASI

NAME=CH1   // İsmi

METHOD=OFFSET | YUR_OF //Metodu :N1 ile N2 arasında(doğrusal) N1’den YUR_OF(Variables bölümünde tanımlanmış bir değişken) kadar uzaklığa noktayı yerleştirir.

REFNODES=N1,N2   // Referans noktalarında sıralama çok önemli. Eğer N1,N2 yerine N2,N1 olsaydı bu sefer N2'den YUR_OF kadar mesafe bırakarak noktayı yerleştirecektir.

DX=0   //Eğer bu nokta kaydırılmak istenirse buraya değerler girilerek nokta o kadar uzağa alınabilir.

DY=0

@SECONDARY_NODE

NAME=CH4

METHOD=INTOFFSET | YUR_OF // Metot burada farklılaştı. Intofset köşeleri dönerken kullanılan bir metottur.

REFNODES=N3,N4,N4,N5   // Referans nokta sayısı arttı. Yapıya dikkat edin. Köşeden bir önceki nokta, 2 defa köşe ve köşeden bir sonraki nokta.       

DX=0

DY=0

@SECONDARY_NODE

NAME=IK3

METHOD=INTOFFSET | KOR_OF

REFNODES=N10,N9,N9,N8

DX=0

DY=0

Contours (Konturlar)

Konturların kullanım alanları:

Birincil düğüm noktaları arasında çizgiler oluşturmak.(Bu çizgiler AREA tanımlarken bir poligon meydana getirmek amacıyla kullanılır.)

@CONTOUR    // KONTUR

NAME=C1  // İsmi

DRAW=1   // Çiz

BREAK=0  // Açıklama için lütfen aşağıdaki detaylı açıklamaya bakınız.

INSIDE=0   // Açıklama için lütfen aşağıdaki detaylı açıklamaya bakınız.

LINECOUNT=1   // Çizgi sayısı

LINE=N2,N1 | LINEAR   // N2  ile N1 arasına doğrusal çizgi çizer.

Not: Üzerine basamak gelen yan konturlar olarak tayin edebileceğimiz konturlar mutlaka Çıkış yönünde tanımlanmalıdır. Üst resimde Node1 sağ alt köşe, Node2 de sol alt köşe olsun. Line tanımı mutlaka aşağıdaki gibi yapılmalıdır.

LINE=N1,N2 | LINEAR eğer bu,

LINE=N2,N1 | LINEAR şeklinde yazılırsa merdivende hata meydana gelecektir.

BREAK için detaylı açıklama:

Break= 0 ise bu kesit hattı çizgisinin konturu etkilemeyeceğini gösterir

Break=1 ise bu kesit hattının bu konturun arkasında kaldığını ve onu etkileyeceğini gösterir

Break=2 ise bu kesit hattının bu konturu kestiğini gösterir.              

                         break = 2

                         C2        

                       _____/ /____

                 C1 |--------/ /----->|   C3   break=1

  break = 0      |____/ /_____|

                          C4

                        break =2

INSIDE için detaylı açıklama:

İnside hangi konturların arasına basamak yerleştirileceğini  tayin etmek amacıyla kullanılır. Aşağıda C1 ve C3 ,üzerine basamak yerleştirilemeyeceği için bunlarda inside=0’dır oysa döner bir merdivende C2 veya C4 basamak yerleştirilen en kısa kontur olabilir.           

                        inside = 1

                         C2        

                       _____/ /____

                 C1 |--------/ /------>|   C3   inside=0

  inside = 0      |____/ /_____|

                          C4

                          inside =1

Line Of Travel Definitions (Çıkış Hattı)

@LOT

NAME=LOT1

LINECOUNT=1   // Çizgi sayısı

LINE=CH1,CH2 | LINEAR   // CH1 ve CH2 konturlarının arasında

BEGIN=1 | CIRC_RAD   // Eğer begin=1 ise bu Çıkış hattının başlangıcı anlamına gelir ve bunu belli etmek için bu çizginin başına CIRC_RAD çapında bir daire konur.

END=1 | ARROW_L   // Eğer end=1 ise bu Çıkış hattının sonu anlamına gelir ve ARROW_L uzunluğunda bir ok bu çizginin sonuna konur.

@LOT

NAME=LOT2

LINECOUNT=2

LINE=CH2,CH3 | LINEAR   

LINE=CH3,CH4 | LINEAR

BEGIN=0 | CIRC_RAD   // Eğer begin=0 ise çizginin başına hiçbir şey koymaz.

END=0 | ARROW_L       // Eğer end=0 ise çizginin sonuna hiçbir şey koymaz.

Railings (Korkuluklar)

Merdivenlerin sahip olduğu korkulukların tanımları bu bölümde yapılır.

@RAILING  

NAME=DIS_KOR1

LINECOUNT=1               

LINE=DK1,DK2 | LINEAR | 6   // DK1 ile DK2 ikincil konturu arasında çizgisel 6 adet destekli korkuluk    

THICKNESS=KOR_THICK   // Korkuluk kalınlığı.

HEIGHT=KOR_H   // Korkuluk yüksekliği

PREV=NULL   // Bir önceki korkuluk

NEXT=DIS_KOR2   // Bir sonraki korkuluk

Area Definition (Alan Tanımları)

Bu bölümde konturlar kullanılarak merdivenlerin veya sahanlıkların bulunacağı alanlar tanımlanır.

@AREA

NAME=KOL4

TYPE=STAIR_AREA   // Bu merdivenler için STAIR_AREA, sahanlıklar için LANDING’dir

CONTOURS=C19,C20,C21,C22   // Kontur isimleri

LOTS=LOT7   // Çıkış hattının İsmi

HASBREAK=1   // Eğer 1 ise kesit hattı çiz, 0 ise çizme

BREAK_RATIO=0.2   // Kesit hattının çıkış hattının kaçta kaçlık kısmında olacağını tayin eder. 0.5 orta anlamına gelir

BREAK_ANGLE=10   // Kesit hattı açısı

BREAK_DELTA=0.1   // Kesit hattı 2 çizgisi arasındaki uzaklık

BREAK_EXTENSION=0.1   // Kesit hattı merdiven dışına uzama miktarı

BREAK_DRAW_ARROW=1   // Kesit hattı oku çiz

TOPTREAD=1 | 1   // Son basamak üst kot seviyesinde

FIRST_RISER_OPT=1 | 0   // İlk basamakta kaplamaya göre yükseklik ayarlaması

LAST_RISER_OPT=1 | 1   // Son basamakta kaplamaya göre yükseklik ayarlaması

DRAW_FIRST_RISER=1   // Eğer 1 ise sahanlığın üstüne  basamak yerleştirir.

DRAW_LAST_RISER=1    // Bu sefer üst kısımda

TOTALRISE=H-H2   // Alanın yükselmesi

ELEVATION=H3    // Alanın yerden yüksekliği

RISERCOUNT=10   // Basamak Sayısı

RISE=0   // Basamak Yüksekliği

TREAD=0   // Basamak Genişliği

SKEWBEGIN=0   // Başlangıçtaki dengelenmiş basamak adedi

SKEWEND=0    // Sondaki dengelenmiş basamak adedi

SKEWMETHOD=LINEAR   // Dengeleme metodu

MINTREAD=0.15     // Min. basamak genişliği

RAILINGS=DIS_KOR7,IC_KOR7    // Korkuluklar

PREV=SAHANLIK_3    // Bir önceki alan

NEXT=NULL    // Bir sonraki alan. Eğer NULL ise bundan sonra bir alan yok PRE içinde aynı

RT_ANGLE=GLOBAL | 0   // Yazıların açıları

RT_OFFSET=0.25|0.05   // Ofsetleri

RT_LOC=LEFT    // Mid, left, right

RT_FONT="Times New Roman" | 0.06 | 0 | 0 | 0 | 0   //  font ismi  -- yükseklik -- bold -- italic–underlined --

THICKNESS=THICK    // Alanın kalınlığı

Down Header (Dosya Bitiş Tanımı Bölgesi)

Bu bölümde kaplama çizgilerinin ayarları tanımlanır.

Adım Adım Bir Merdiven Yapmak

1- Merdiveni Kağıt Üzerinde Hazırlamak

Bir merdivene başlamadan önce merdiveni kağıt üzerinde hazırlamak sizin yararınıza olacaktır.

2- Header Kısmını Başka Bir Merdivenden Dosyasından Kopyalayıp Yapıştırmak

STAIRMASTER

1

@DEFINITION                             // TANIM

DEFINITION=DÜZ MERDİVEN    // Merdiven ismi : DÜZ MERDİVEN   

3- Değişkenleri Tanımlamak

Burada da en mantıklı yaklaşım hazır bir stm dosyasından bu bölümü kopyalamak ve gerekli değişiklikleri yapmaktır.

Hiç bir değişken tanımlamadan değişkenleri yazdığınız yere sayı yazarak ta merdiveni yapabilirsiniz. Ancak hem merdiveni program içersinde değiştirebilmek hem de merdiven dosyasını okurken kolaylık olması amacıyla değişkenleri kullanmak yararınıza olacaktır.

@VARIABLE    // DEĞİŞKEN

NAME=W      // Değişkenin ismi  (Merdiven dosyası içinde kullanılan )

DEFINITION=MERDİVEN KOLU GENİŞLİĞİ   // Değişkenin Tanımı (İDEMİMAR içinde kullanılan)

DEFAULT=1    // Değişkenin Değeri

@VARIABLE

NAME=L

DEFINITION=MERDİVEN UZUNLUĞU

DEFAULT=3  

@VARIABLE

NAME=KOR_OF

DEFINITION=KORKULUK UZAKLIĞI

DEFAULT=0.1

@VARIABLE

NAME=KOR_THICK

DEFINITION=KORKULUK KALINLIĞI

DEFAULT=0.05

@VARIABLE

NAME=THICK

DEFINITION=MERDİVEN KALINLIĞI

DEFAULT=0.1

@VARIABLE

NAME=H

DEFINITION=MERDİVEN YÜKSEKLİĞİ

DEFAULT=4

@VARIABLE

NAME=KOR_H

DEFINITION=KORKULUK YÜKSEKLİĞİ

DEFAULT=1

@VARIABLE

NAME=YUR_H_ORAN

DEFINITION=ÇIKIŞ HATTI ORANI

DEFAULT=0.5

4- Birincil Düğüm Noktalarının Tanımlanması

Burada (0,0) olarak kabul ettiğiniz noktaya dikkat etmeniz yararınıza olacaktır. Çok kollu merdivenlerde kolları parametrik olarak uzatmaya imkan tanımak amacıyla bu nokta ortada veya ortaya yakın bir yerde olmalıdır.

@PRIMARY_NODE    // BİRİNCİL DÜĞÜM NOKTASI

NAME=N1   // Düğüm Noktası ismi

X=0   // X değeri, bu merdiven için bu düğüm noktası (0,0) orijin noktası olarak kabul edilmiştir.

Y=0   // Y değeri, bu merdiven için bu düğüm noktası (0,0) orijin noktası olarak kabul edilmiştir.

@PRIMARY_NODE

NAME=N2

X=W   // İkinci düğüm noktasının X değeri birinci düğüm noktasının üzerinde bulunduğu X=0 noktasından W değişkeni kadar uzaktadır. Bu düğüm noktasını W yerine 1 yazarak tanımlayabilirdiniz ancak merdiven  parametreleri bölümünden Merdiven Kolu Genişliğini değiştirdiğiniz zaman ki bu W değerine eşit merdiven kol genişliğinde bir değişiklik olmaz ve 1 m şeklinde sabit kalır.

Y=0

@PRIMARY_NODE

NAME=N3

X=0

Y=L        // İkinci düğüm noktasınla aynı durum. Bu sefer Y değeri merdiven boyunu etkiliyor. Bu değerler yerine sayılar yazıp, bu sayıları değiştirerek, düğüm noktalarının merdivende meydana getirdiği etkileri rahatça görebilirsiniz.

@PRIMARY_NODE

NAME=N4

X=W

Y=L

5- İkincil Düğüm Noktalarının Tanımlanması

Burada dikkat etmeniz gereken şey ikincil düğüm noktalarının hem çıkış hattı hem de korkuluk noktalarının tanımında kullanıldığıdır.

// Çıkış Hattı Noktaları

@SECONDARY_NODE       // İKİNCİL DÜĞÜM NOKTASI

NAME=CH1                          // İkincil düğüm noktası ismi

METHOD=RATIO | YUR_H_ORAN  // İkincil Düğüm Noktası Metodu. Burada metot olarak Ratio “Oran” kullanılmıştır.

REFNODES=N1,N2              // İkincil Düğüm Noktasının tanımda kullanılan düğüm noktaları.

DX=0

DY=0

Yorumlarsak: CH1 İkincil Düğüm Noktasını N1 ile N2 arasında YUR_H_ORAN oranında oluşur. Eğer YUR_H_ORAN = 0.5 olursa CH1 ikincil düğüm noktası N1 ile N2 arasındaki doğrusal mesafenin tam ortasında oluşur. Eğer YUR_H_ORAN = 0.3 olursa CH1 ikincil düğüm noktası N1 ile N2 arasındaki doğrusal mesafenin 10/3 oranında N1 düğüm noktasına yakın oluşur.

@SECONDARY_NODE

NAME=CH2

METHOD=RATIO | YUR_H_ORAN

REFNODES=N3,N4

DX=0

DY=0

// Korkuluk Noktaları

@SECONDARY_NODE

NAME=KSAG1

METHOD=OFFSET | KOR_OF

REFNODES=N1,N2

DX=0

DY=0

@SECONDARY_NODE

NAME=KSAG2

METHOD=OFFSET | KOR_OF

REFNODES=N3,N4

DX=0

DY=0

@SECONDARY_NODE

NAME=KSOL1

METHOD=OFFSET | KOR_OF

REFNODES=N2,N1

DX=0

DY=0

@SECONDARY_NODE

NAME=KSOL2

METHOD=OFFSET | KOR_OF

REFNODES=N4,N3

DX=0

DY=0

6- Konturların Tanımlanması

Burada dikkat edilmesi gereken nokta dış konturların merdiven çıkış hattı yönünde olması gerektiğidir.

@CONTOUR                // KONTUR

NAME=C1                   // Kontur ismi

DRAW=1                    // Çiz

BREAK=0                   // Kesit hattı çizgisi bu kontura etkisiz

INSIDE=0                    // Bu kontur üzerine gelen basamak yok.

LINECOUNT=1            // Kontur çizgi sayısı

LINE=N1,N2 | LINEAR // Kontur çizgisi

@CONTOUR

NAME=C2

DRAW=1

BREAK=2

INSIDE=1

LINECOUNT=1

LINE=N1,N3 | LINEAR

@CONTOUR

NAME=C3

DRAW=1

BREAK=2

INSIDE=1

LINECOUNT=1

LINE=N2,N4  | LINEAR

@CONTOUR

NAME=C4

DRAW=1

BREAK=1

INSIDE=0

LINECOUNT=1

LINE=N3,N4 | LINEAR

7- Çıkış Hattının Tanımlanması

@LOT                          // ÇIKIŞ HATTI

NAME=LOT                   // Çıkış hattı ismi

LINECOUNT=1          // Çizgi sayısı

LINE=CH1,CH2 | LINEAR // Çizgi tanımı

BEGIN=1 | 0.1               // Begin = 1 ise çıkış hattı dairesini çiz. “ | “ sembolünden sonra gelen değer çıkış hattı daire yarıçapını temsil etmektedir.

END=1 | 0.2                   // End = 1 ise çıkış hattı okunu çiz.  “ | “ sembolünden sonra gelen değer çıkış hattı ok uzunluğunu temsil etmektedir.

8- Korkulukların Tanımlanması

@RAILING                          // KORKULUK   

NAME=SOL_KORKULUK    // Korkuluk ismi

LINECOUNT=1                    // Çizgi sayısı

LINE=KSOL1,KSOL2 | LINEAR | 8   // Çizgi

THICKNESS=KOR_THICK    // Korkuluk kalınlığı

HEIGHT=KOR_H            // Korkuluk yükseklik

PREV=NULL                 // Bir sonraki korkuluk

NEXT=NULL                       // Bir önceki korkuluk

@RAILING

NAME=SAG_KORKULUK

LINECOUNT=1

LINE=KSAG1,KSAG2 | LINEAR | 8

THICKNESS=KOR_THICK

HEIGHT=KOR_H

PREV=NULL

NEXT=NULL

9-Alanın  Tanımlanması

Burada  kontur, çıkış hattı,korkuluk isimlerine dikkat etmeniz gerekmektedir.

@AREA // ALAN

NAME=ALAN // Alan ismi

TYPE=STAIR_AREA // Tipi merdiven

CONTOURS=C1,C2,C3,C4  // Alanı oluşturan konturlar

LOTS=LOT // Çıkış hattı

HASBREAK=1              // Kesit hattı var.

BREAK_RATIO=0.5          // Kesit hattı oranı

BREAK_ANGLE=10             // Kesit hattı açışı

BREAK_DELTA=0.1            // Kesit hattı iki çizgisi arasındaki mesafe

BREAK_EXTENSION=0.1      // Kesit hattının merdiven dışına taşan mesafesi

BREAK_DRAW_ARROW=1  // Kesit hattı oku var

TOPTREAD=1 | 1                 // Son basamak üst kot seviyesinde

FIRST_RISER_OPT=1 | 1      // İlk basamakta kaplamaya göre yükseklik ayarlaması

LAST_RISER_OPT=1 | 1      // Son basamakta kaplamaya göre yükseklik ayarlaması

DRAW_FIRST_RISER=1     // Eğer 1 ise sahanlığın üstüne  basamak yerleştirir.

DRAW_LAST_RISER=1      // Bu sefer üst kısımda

TOTALRISE=H                   // Alanın yükselmesi

ELEVATION=0                 // Alanın yerden yüksekliği

RISERCOUNT=10                // Basamak Sayısı

RISE=0                             // Basamak Yüksekliği

TREAD=0                          // Basamak Genişliği

SKEWBEGIN=0                  // Başlangıçtaki dengelenmiş basamak adedi

SKEWEND=0                      // Sondaki dengelenmiş basamak adedi

SKEWMETHOD=LINEAR     // Dengeleme metodu

MINTREAD=0.15                 // Min. basamak genişliği

RAILINGS=SOL_KORKULUK,SAG_KORKULUK // Korkuluklar

PREV=NULL                      // Bir sonraki alan. Eğer NULL ise bundan önce bir alan yok.

NEXT=NULL                       // Bir sonraki alan. Eğer NULL ise bundan sonra bir alan yok.

RT_ANGLE=GLOBAL | 0   // Yazıların açıları

RT_OFFSET=0.25 | 0.05     // Ofsetleri

RT_LOC=LEFT                   // Mid, left, right

RT_FONT="Times New Roman" | 0.06 | 0 | 0 | 0 | 0 //  font ismi  -- yükseklik -- bold -- italic– underlined --

THICKNESS=THICK         // Alanın kalınlığı

GENERAL                        // Bitiş tanım bölgesi

D1METHOD=FULL

D2METHOD=RATIO | 0.2 | 0.2

10- Sonuç

Merdiven Yapılırken Karşılaşılan Problemler

Neden  : Yan konturlar çıkış hattı yönünde tanımlanmamış.

Çözüm : Yan Konturları tekrar kontrol edin. Bu konturlar mutlaka Çıkış hattı yönünde tanımlanmalı.

Neden   : Çıkış Hattı Yanlış tanımlanmış.

Çözüm  : Çıkış hattı değerlerini tekrar kontrol edin.

Neden   : Kontur kısmında Break veya Inside’a yanlış değer verilmiş.

Çözüm  :Bütün Basamaklı Merdivenlerde

                          break = 2

                           C2        

                         _____/ /____

 break = 0   C1 |--------/ /----->|   C3   break=1

                        |____/ /_____|

                            C4

                            break =2

                            inside = 1

                            C2        

                         _____/ /____

 inside = 0   C1 |--------/ /------>|   C3   inside=0

                         |____/ /_____|

                            C4

                            inside =1

Neden: Sahanlıklarda her kontur arka arkaya dizilmeli ve kapalı bir poligon oluşturmalıdır.

Çözüm: Sahanlık tanımladığınız kontur değerlerini kontrol edin.

Area bölümünde Elevation kısmına bir önceki merdivenin üst kotunu totalrise’a da 0 yazmanız gerekiyor.

TOTALRISE=0

ELEVATION=H

Yuvarlak veya Arc tipi Merdivenleri Kontur kısmında Line Komutunu şu şekilde yazarak yapabilirsiniz.

Burada Konturun çok çizgili bir yapıdan oluştuğuna dikkat edin. Tek alanlı merdivenler mutlaka 4 konturdan oluşmalıdır.

@CONTOUR

NAME=C2     

DRAW=1       

BREAK=2      

INSIDE=1       

LINECOUNT=3

LINE=N1,N3 | LINEAR  

LINE=N3,N5,N7 | ARC  // Arc

LINE=N7,N9 | LINEAR

Neden: Area kısmında PREV,NEXT doğru yazılı değil.

Çözüm: Area kısmında PREV,NEXT kullanarak her alana kendinden bir önceki ve bir sonraki alanı belirtmek.

Neden: Köşe dönmek için köşedeki secondary node’ı INTOFFSET’le tanımlamak gerekmektedir.

Çözüm:

@SECONDARY_NODE

NAME=IK3

METHOD=INTOFFSET | KOR_OF

REFNODES=N10,N9,N9,N8

DX=0

DY=0

Neden: Köşe dönmek için köşedeki secondary node’ı INTOFFSET’le tanımlamak gerekmektedir.

@SECONDARY_NODE

NAME=CH3

METHOD=INTOFFSET | YUR_OF

REFNODES=N3,N4,N4,N5

DX=0

DY=0

Neden: INTOFFSET’in belirli bir parametre giriş yapısı vardır.

Çözüm:

Eğer ;

METHOD=INTOFFSET | YUR_OF

REFNODES=N3,N4,N4,N5

yanlış oluyorsa bir de

METHOD=INTOFFSET | YUR_OF

REFNODES=N5,N4,N4,N3

şeklinde deneyin.