*.STM (merdiven dosyalarının soyadı STM'dir. Örnek: merdiven1.stm veya utipi.stm )
HEADER (Dosya Tanım Bölgesi)
VARIABLES (Değişkenler)
RIMARY NODES (Birincil Düğüm Noktaları)
SECONDARY NODES (İkincil Düğüm Noktaları)
CONTOURS (Konturlar)
LINE OF TRAVEL DEFINITIONS (Dolaşım Çizgisi Tanımaları)
RAILINGS(Korkuluklar)
AREA DEFINITIONS (Alan Tanımları)
DOWN HEADER (Dosya Bitiş Tanımı Bölgesi)
Not: Merdiven dosyasının belirli bölümlerinde tanımlanan bilgiler programın içindeki seçeneklere etki eder. Bunları özel olarak dosya içinde tanımlamanıza gerek yoktur. Bizim tavsiyemiz hazır kalıpları kullanmanızdır.
Örnek olarak:down header'ı başka bir merdiven dosyasından yani dosyaya kopyalayarak istediğiniz ayarları programın içinden yapabilirsiniz.
Bölümler arası Hiyerarşi;
Merdiven Dosyasını oluşturan elemanların incelenmesi:
İtalik yazılan yazılar dosya içinde aynen yeralan yapıdır. Bu yapı içerisinde size açıklamalar yapan " // " sembolüyle başlayan cümleler göreceksiniz. Bunun anlamı o satırda " // " sembolünü gördükten sonra bu bölümü programa görünmez yaptır. Başka bir deyişle bu sembolden sonra o cümlede yazılan her not program için geçersizdir.
Header (Dosya Tanım Bölgesi)
Bu bölüm bu dosyanın bir merdiven dosyası olduğuna dair bilgileri programa iletir bu bölüm merdiven tanımının yazıldığı kısım dışında bütün merdiven dosyaları için sabittir.
Örnek ve Açıklamalar:
STAIRMASTER // takip eden satırlar bütün merdiven dosyaları için sabittir.
1
@DEFINITION
DEFINITION=1 SAHANLIKLI DÜZ MERDİVEN // bu satırda " = " den sonraki bölüme o merdivenin açıklaması yazılır.
Variables (Değişkenler)
Variables (Değişkenler)
Merdiven genişliği,yüksekliği uzunluğu gibi bilgilerin tanımlandığı bölümdür. Burada yer alan tüm tanımlar MERDİVEN EDİT'te PARAMETER bölümünde değiştirilebilir.
@VARIABLE // DEĞİŞKEN
NAME=W // Değişkenin ismi. Bu sonraki bölümlerde Düğüm noktası ve benzeri öğeleri tanımlanırken kullanılacak. Örnek X=W
DEFINITION=MERDİVEN KOLU GENİŞLİĞİ // değişkenin tanımı.
DEFAULT=1 // Değişkenin değeri. Bu değer MERDİVEN EDİT'te Parametreler bölümünde değiştirilebilir.
Primary Nodes (Birincil Düğüm Noktaları)
Birincil düğüm noktalarının bir kaç kullanım alanı vardır. Bu yüzden en dikkat edilmesi gereken bölümlerden birisi bu bölümdür.
Kullanım alanları:
İkincil Düğüm Noktalarının tanımlarında kullanılmaları
Konturların tanımlarında kullanılmaları
Birincil Merdiven deformasyonlarında hareket ettirilebilen noktalar olmaları
@PRIMARY_NODE // BİRİNCİL DÜĞÜM NOKTASI
NAME=N1 // İsim. Bir numaralı düğüm noktası
X=0 // X değeri
Y=0 // Y değeri
@PRIMARY_NODE
NAME=N6
X=W
Y=L1+L2
Secondary Nodes (İkincil Düğüm Noktaları)
İkincil düğüm noktalarının kullanım alanları:
Line of travel tanımlarında
Korkuluk tanımlarında.
İkincil merdiven deformasyonlarında (hareket ettirilebilen noktalar.)
@SECONDARY_NODE // İKİNCİL DÜĞÜM NOKTASI
NAME=CH1 // İsmi
METHOD=OFFSET | YUR_OF //Metodu :N1 ile N2 arasında(doğrusal) N1’den YUR_OF(Variables bölümünde tanımlanmış bir değişken) kadar uzaklığa noktayı yerleştirir.
REFNODES=N1,N2 // Referans noktalarında sıralama çok önemli. Eğer N1,N2 yerine N2,N1 olsaydı bu sefer N2'den YUR_OF kadar mesafe bırakarak noktayı yerleştirecektir.
DX=0 //Eğer bu nokta kaydırılmak istenirse buraya değerler girilerek nokta o kadar uzağa alınabilir.
DY=0
@SECONDARY_NODE
NAME=CH4
METHOD=INTOFFSET | YUR_OF // Metot burada farklılaştı. Intofset köşeleri dönerken kullanılan bir metottur.
REFNODES=N3,N4,N4,N5 // Referans nokta sayısı arttı. Yapıya dikkat edin. Köşeden bir önceki nokta, 2 defa köşe ve köşeden bir sonraki nokta.
DX=0
DY=0
@SECONDARY_NODE
NAME=IK3
METHOD=INTOFFSET | KOR_OF
REFNODES=N10,N9,N9,N8
DX=0
DY=0
Contours (Konturlar)
Konturların kullanım alanları:
Birincil düğüm noktaları arasında çizgiler oluşturmak.(Bu çizgiler AREA tanımlarken bir poligon meydana getirmek amacıyla kullanılır.)
@CONTOUR // KONTUR
NAME=C1 // İsmi
DRAW=1 // Çiz
BREAK=0 // Açıklama için lütfen aşağıdaki detaylı açıklamaya bakınız.
INSIDE=0 // Açıklama için lütfen aşağıdaki detaylı açıklamaya bakınız.
LINECOUNT=1 // Çizgi sayısı
LINE=N2,N1 | LINEAR // N2 ile N1 arasına doğrusal çizgi çizer.
Not: Üzerine basamak gelen yan konturlar olarak tayin edebileceğimiz konturlar mutlaka Çıkış yönünde tanımlanmalıdır. Üst resimde Node1 sağ alt köşe, Node2 de sol alt köşe olsun. Line tanımı mutlaka aşağıdaki gibi yapılmalıdır.
LINE=N1,N2 | LINEAR eğer bu,
LINE=N2,N1 | LINEAR şeklinde yazılırsa merdivende hata meydana gelecektir.
BREAK için detaylı açıklama:
Break= 0 ise bu kesit hattı çizgisinin konturu etkilemeyeceğini gösterir
Break=1 ise bu kesit hattının bu konturun arkasında kaldığını ve onu etkileyeceğini gösterir
Break=2 ise bu kesit hattının bu konturu kestiğini gösterir.
break = 2
C2
_____/ /____
C1 |--------/ /----->| C3 break=1
break = 0 |____/ /_____|
C4
break =2
INSIDE için detaylı açıklama:
İnside hangi konturların arasına basamak yerleştirileceğini tayin etmek amacıyla kullanılır. Aşağıda C1 ve C3 ,üzerine basamak yerleştirilemeyeceği için bunlarda inside=0’dır oysa döner bir merdivende C2 veya C4 basamak yerleştirilen en kısa kontur olabilir.
inside = 1
C2
_____/ /____
C1 |--------/ /------>| C3 inside=0
inside = 0 |____/ /_____|
C4
inside =1
Line Of Travel Definitions (Çıkış Hattı)
@LOT
NAME=LOT1
LINECOUNT=1 // Çizgi sayısı
LINE=CH1,CH2 | LINEAR // CH1 ve CH2 konturlarının arasında
BEGIN=1 | CIRC_RAD // Eğer begin=1 ise bu Çıkış hattının başlangıcı anlamına gelir ve bunu belli etmek için bu çizginin başına CIRC_RAD çapında bir daire konur.
END=1 | ARROW_L // Eğer end=1 ise bu Çıkış hattının sonu anlamına gelir ve ARROW_L uzunluğunda bir ok bu çizginin sonuna konur.
@LOT
NAME=LOT2
LINECOUNT=2
LINE=CH2,CH3 | LINEAR
LINE=CH3,CH4 | LINEAR
BEGIN=0 | CIRC_RAD // Eğer begin=0 ise çizginin başına hiçbir şey koymaz.
END=0 | ARROW_L // Eğer end=0 ise çizginin sonuna hiçbir şey koymaz.
Railings (Korkuluklar)
Merdivenlerin sahip olduğu korkulukların tanımları bu bölümde yapılır.
@RAILING
NAME=DIS_KOR1
LINECOUNT=1
LINE=DK1,DK2 | LINEAR | 6 // DK1 ile DK2 ikincil konturu arasında çizgisel 6 adet destekli korkuluk
THICKNESS=KOR_THICK // Korkuluk kalınlığı.
HEIGHT=KOR_H // Korkuluk yüksekliği
PREV=NULL // Bir önceki korkuluk
NEXT=DIS_KOR2 // Bir sonraki korkuluk
Area Definition (Alan Tanımları)
Bu bölümde konturlar kullanılarak merdivenlerin veya sahanlıkların bulunacağı alanlar tanımlanır.
@AREA
NAME=KOL4
TYPE=STAIR_AREA // Bu merdivenler için STAIR_AREA, sahanlıklar için LANDING’dir
CONTOURS=C19,C20,C21,C22 // Kontur isimleri
LOTS=LOT7 // Çıkış hattının İsmi
HASBREAK=1 // Eğer 1 ise kesit hattı çiz, 0 ise çizme
BREAK_RATIO=0.2 // Kesit hattının çıkış hattının kaçta kaçlık kısmında olacağını tayin eder. 0.5 orta anlamına gelir
BREAK_ANGLE=10 // Kesit hattı açısı
BREAK_DELTA=0.1 // Kesit hattı 2 çizgisi arasındaki uzaklık
BREAK_EXTENSION=0.1 // Kesit hattı merdiven dışına uzama miktarı
BREAK_DRAW_ARROW=1 // Kesit hattı oku çiz
TOPTREAD=1 | 1 // Son basamak üst kot seviyesinde
FIRST_RISER_OPT=1 | 0 // İlk basamakta kaplamaya göre yükseklik ayarlaması
LAST_RISER_OPT=1 | 1 // Son basamakta kaplamaya göre yükseklik ayarlaması
DRAW_FIRST_RISER=1 // Eğer 1 ise sahanlığın üstüne basamak yerleştirir.
DRAW_LAST_RISER=1 // Bu sefer üst kısımda
TOTALRISE=H-H2 // Alanın yükselmesi
ELEVATION=H3 // Alanın yerden yüksekliği
RISERCOUNT=10 // Basamak Sayısı
RISE=0 // Basamak Yüksekliği
TREAD=0 // Basamak Genişliği
SKEWBEGIN=0 // Başlangıçtaki dengelenmiş basamak adedi
SKEWEND=0 // Sondaki dengelenmiş basamak adedi
SKEWMETHOD=LINEAR // Dengeleme metodu
MINTREAD=0.15 // Min. basamak genişliği
RAILINGS=DIS_KOR7,IC_KOR7 // Korkuluklar
PREV=SAHANLIK_3 // Bir önceki alan
NEXT=NULL // Bir sonraki alan. Eğer NULL ise bundan sonra bir alan yok PRE içinde aynı
RT_ANGLE=GLOBAL | 0 // Yazıların açıları
RT_OFFSET=0.25|0.05 // Ofsetleri
RT_LOC=LEFT // Mid, left, right
RT_FONT="Times New Roman" | 0.06 | 0 | 0 | 0 | 0 // font ismi -- yükseklik -- bold -- italic–underlined --
THICKNESS=THICK // Alanın kalınlığı
Down Header (Dosya Bitiş Tanımı Bölgesi)
Bu bölümde kaplama çizgilerinin ayarları tanımlanır.
Adım Adım Bir Merdiven Yapmak
1- Merdiveni Kağıt Üzerinde Hazırlamak
Bir merdivene başlamadan önce merdiveni kağıt üzerinde hazırlamak sizin yararınıza olacaktır.
2- Header Kısmını Başka Bir Merdivenden Dosyasından Kopyalayıp Yapıştırmak
STAIRMASTER
1
@DEFINITION // TANIM
DEFINITION=DÜZ MERDİVEN // Merdiven ismi : DÜZ MERDİVEN
3- Değişkenleri Tanımlamak
Burada da en mantıklı yaklaşım hazır bir stm dosyasından bu bölümü kopyalamak ve gerekli değişiklikleri yapmaktır.
Hiç bir değişken tanımlamadan değişkenleri yazdığınız yere sayı yazarak ta merdiveni yapabilirsiniz. Ancak hem merdiveni program içersinde değiştirebilmek hem de merdiven dosyasını okurken kolaylık olması amacıyla değişkenleri kullanmak yararınıza olacaktır.
@VARIABLE // DEĞİŞKEN
NAME=W // Değişkenin ismi (Merdiven dosyası içinde kullanılan )
DEFINITION=MERDİVEN KOLU GENİŞLİĞİ // Değişkenin Tanımı (İDEMİMAR içinde kullanılan)
DEFAULT=1 // Değişkenin Değeri
@VARIABLE
NAME=L
DEFINITION=MERDİVEN UZUNLUĞU
DEFAULT=3
@VARIABLE
NAME=KOR_OF
DEFINITION=KORKULUK UZAKLIĞI
DEFAULT=0.1
@VARIABLE
NAME=KOR_THICK
DEFINITION=KORKULUK KALINLIĞI
DEFAULT=0.05
@VARIABLE
NAME=THICK
DEFINITION=MERDİVEN KALINLIĞI
DEFAULT=0.1
@VARIABLE
NAME=H
DEFINITION=MERDİVEN YÜKSEKLİĞİ
DEFAULT=4
@VARIABLE
NAME=KOR_H
DEFINITION=KORKULUK YÜKSEKLİĞİ
DEFAULT=1
@VARIABLE
NAME=YUR_H_ORAN
DEFINITION=ÇIKIŞ HATTI ORANI
DEFAULT=0.5
4- Birincil Düğüm Noktalarının Tanımlanması
Burada (0,0) olarak kabul ettiğiniz noktaya dikkat etmeniz yararınıza olacaktır. Çok kollu merdivenlerde kolları parametrik olarak uzatmaya imkan tanımak amacıyla bu nokta ortada veya ortaya yakın bir yerde olmalıdır.
@PRIMARY_NODE // BİRİNCİL DÜĞÜM NOKTASI
NAME=N1 // Düğüm Noktası ismi
X=0 // X değeri, bu merdiven için bu düğüm noktası (0,0) orijin noktası olarak kabul edilmiştir.
Y=0 // Y değeri, bu merdiven için bu düğüm noktası (0,0) orijin noktası olarak kabul edilmiştir.
@PRIMARY_NODE
NAME=N2
X=W // İkinci düğüm noktasının X değeri birinci düğüm noktasının üzerinde bulunduğu X=0 noktasından W değişkeni kadar uzaktadır. Bu düğüm noktasını W yerine 1 yazarak tanımlayabilirdiniz ancak merdiven parametreleri bölümünden Merdiven Kolu Genişliğini değiştirdiğiniz zaman ki bu W değerine eşit merdiven kol genişliğinde bir değişiklik olmaz ve 1 m şeklinde sabit kalır.
Y=0
@PRIMARY_NODE
NAME=N3
X=0
Y=L // İkinci düğüm noktasınla aynı durum. Bu sefer Y değeri merdiven boyunu etkiliyor. Bu değerler yerine sayılar yazıp, bu sayıları değiştirerek, düğüm noktalarının merdivende meydana getirdiği etkileri rahatça görebilirsiniz.
@PRIMARY_NODE
NAME=N4
X=W
Y=L
5- İkincil Düğüm Noktalarının Tanımlanması
Burada dikkat etmeniz gereken şey ikincil düğüm noktalarının hem çıkış hattı hem de korkuluk noktalarının tanımında kullanıldığıdır.
// Çıkış Hattı Noktaları
@SECONDARY_NODE // İKİNCİL DÜĞÜM NOKTASI
NAME=CH1 // İkincil düğüm noktası ismi
METHOD=RATIO | YUR_H_ORAN // İkincil Düğüm Noktası Metodu. Burada metot olarak Ratio “Oran” kullanılmıştır.
REFNODES=N1,N2 // İkincil Düğüm Noktasının tanımda kullanılan düğüm noktaları.
DX=0
DY=0
Yorumlarsak: CH1 İkincil Düğüm Noktasını N1 ile N2 arasında YUR_H_ORAN oranında oluşur. Eğer YUR_H_ORAN = 0.5 olursa CH1 ikincil düğüm noktası N1 ile N2 arasındaki doğrusal mesafenin tam ortasında oluşur. Eğer YUR_H_ORAN = 0.3 olursa CH1 ikincil düğüm noktası N1 ile N2 arasındaki doğrusal mesafenin 10/3 oranında N1 düğüm noktasına yakın oluşur.
@SECONDARY_NODE
NAME=CH2
METHOD=RATIO | YUR_H_ORAN
REFNODES=N3,N4
DX=0
DY=0
// Korkuluk Noktaları
@SECONDARY_NODE
NAME=KSAG1
METHOD=OFFSET | KOR_OF
REFNODES=N1,N2
DX=0
DY=0
@SECONDARY_NODE
NAME=KSAG2
METHOD=OFFSET | KOR_OF
REFNODES=N3,N4
DX=0
DY=0
@SECONDARY_NODE
NAME=KSOL1
METHOD=OFFSET | KOR_OF
REFNODES=N2,N1
DX=0
DY=0
@SECONDARY_NODE
NAME=KSOL2
METHOD=OFFSET | KOR_OF
REFNODES=N4,N3
DX=0
DY=0
6- Konturların Tanımlanması
Burada dikkat edilmesi gereken nokta dış konturların merdiven çıkış hattı yönünde olması gerektiğidir.
@CONTOUR // KONTUR
NAME=C1 // Kontur ismi
DRAW=1 // Çiz
BREAK=0 // Kesit hattı çizgisi bu kontura etkisiz
INSIDE=0 // Bu kontur üzerine gelen basamak yok.
LINECOUNT=1 // Kontur çizgi sayısı
LINE=N1,N2 | LINEAR // Kontur çizgisi
@CONTOUR
NAME=C2
DRAW=1
BREAK=2
INSIDE=1
LINECOUNT=1
LINE=N1,N3 | LINEAR
@CONTOUR
NAME=C3
DRAW=1
BREAK=2
INSIDE=1
LINECOUNT=1
LINE=N2,N4 | LINEAR
@CONTOUR
NAME=C4
DRAW=1
BREAK=1
INSIDE=0
LINECOUNT=1
LINE=N3,N4 | LINEAR
7- Çıkış Hattının Tanımlanması
@LOT // ÇIKIŞ HATTI
NAME=LOT // Çıkış hattı ismi
LINECOUNT=1 // Çizgi sayısı
LINE=CH1,CH2 | LINEAR // Çizgi tanımı
BEGIN=1 | 0.1 // Begin = 1 ise çıkış hattı dairesini çiz. “ | “ sembolünden sonra gelen değer çıkış hattı daire yarıçapını temsil etmektedir.
END=1 | 0.2 // End = 1 ise çıkış hattı okunu çiz. “ | “ sembolünden sonra gelen değer çıkış hattı ok uzunluğunu temsil etmektedir.
8- Korkulukların Tanımlanması
@RAILING // KORKULUK
NAME=SOL_KORKULUK // Korkuluk ismi
LINECOUNT=1 // Çizgi sayısı
LINE=KSOL1,KSOL2 | LINEAR | 8 // Çizgi
THICKNESS=KOR_THICK // Korkuluk kalınlığı
HEIGHT=KOR_H // Korkuluk yükseklik
PREV=NULL // Bir sonraki korkuluk
NEXT=NULL // Bir önceki korkuluk
@RAILING
NAME=SAG_KORKULUK
LINECOUNT=1
LINE=KSAG1,KSAG2 | LINEAR | 8
THICKNESS=KOR_THICK
HEIGHT=KOR_H
PREV=NULL
NEXT=NULL
9-Alanın Tanımlanması
Burada kontur, çıkış hattı,korkuluk isimlerine dikkat etmeniz gerekmektedir.
@AREA // ALAN
NAME=ALAN // Alan ismi
TYPE=STAIR_AREA // Tipi merdiven
CONTOURS=C1,C2,C3,C4 // Alanı oluşturan konturlar
LOTS=LOT // Çıkış hattı
HASBREAK=1 // Kesit hattı var.
BREAK_RATIO=0.5 // Kesit hattı oranı
BREAK_ANGLE=10 // Kesit hattı açışı
BREAK_DELTA=0.1 // Kesit hattı iki çizgisi arasındaki mesafe
BREAK_EXTENSION=0.1 // Kesit hattının merdiven dışına taşan mesafesi
BREAK_DRAW_ARROW=1 // Kesit hattı oku var
TOPTREAD=1 | 1 // Son basamak üst kot seviyesinde
FIRST_RISER_OPT=1 | 1 // İlk basamakta kaplamaya göre yükseklik ayarlaması
LAST_RISER_OPT=1 | 1 // Son basamakta kaplamaya göre yükseklik ayarlaması
DRAW_FIRST_RISER=1 // Eğer 1 ise sahanlığın üstüne basamak yerleştirir.
DRAW_LAST_RISER=1 // Bu sefer üst kısımda
TOTALRISE=H // Alanın yükselmesi
ELEVATION=0 // Alanın yerden yüksekliği
RISERCOUNT=10 // Basamak Sayısı
RISE=0 // Basamak Yüksekliği
TREAD=0 // Basamak Genişliği
SKEWBEGIN=0 // Başlangıçtaki dengelenmiş basamak adedi
SKEWEND=0 // Sondaki dengelenmiş basamak adedi
SKEWMETHOD=LINEAR // Dengeleme metodu
MINTREAD=0.15 // Min. basamak genişliği
RAILINGS=SOL_KORKULUK,SAG_KORKULUK // Korkuluklar
PREV=NULL // Bir sonraki alan. Eğer NULL ise bundan önce bir alan yok.
NEXT=NULL // Bir sonraki alan. Eğer NULL ise bundan sonra bir alan yok.
RT_ANGLE=GLOBAL | 0 // Yazıların açıları
RT_OFFSET=0.25 | 0.05 // Ofsetleri
RT_LOC=LEFT // Mid, left, right
RT_FONT="Times New Roman" | 0.06 | 0 | 0 | 0 | 0 // font ismi -- yükseklik -- bold -- italic– underlined --
THICKNESS=THICK // Alanın kalınlığı
GENERAL // Bitiş tanım bölgesi
D1METHOD=FULL
D2METHOD=RATIO | 0.2 | 0.2
10- Sonuç
Merdiven Yapılırken Karşılaşılan Problemler
Merdivende Basamaklar Yanlış Oluşuyor.
Neden : Yan konturlar çıkış hattı yönünde tanımlanmamış.
Çözüm : Yan Konturları tekrar kontrol edin. Bu konturlar mutlaka Çıkış hattı yönünde tanımlanmalı.
Neden : Çıkış Hattı Yanlış tanımlanmış.
Çözüm : Çıkış hattı değerlerini tekrar kontrol edin.
Neden : Kontur kısmında Break veya Inside’a yanlış değer verilmiş.
Çözüm :Bütün Basamaklı Merdivenlerde
break = 2
C2
_____/ /____
break = 0 C1 |--------/ /----->| C3 break=1
|____/ /_____|
C4
break =2
inside = 1
C2
_____/ /____
inside = 0 C1 |--------/ /------>| C3 inside=0
|____/ /_____|
C4
inside =1
Sahanlık Yanlış Oluşuyor.
Neden: Sahanlıklarda her kontur arka arkaya dizilmeli ve kapalı bir poligon oluşturmalıdır.
Çözüm: Sahanlık tanımladığınız kontur değerlerini kontrol edin.
Sahanlık Aşağıda Kalıyor.
Area bölümünde Elevation kısmına bir önceki merdivenin üst kotunu totalrise’a da 0 yazmanız gerekiyor.
TOTALRISE=0
ELEVATION=H
Yuvarlak Merdiven Yapamıyorum.
Yuvarlak veya Arc tipi Merdivenleri Kontur kısmında Line Komutunu şu şekilde yazarak yapabilirsiniz.
Burada Konturun çok çizgili bir yapıdan oluştuğuna dikkat edin. Tek alanlı merdivenler mutlaka 4 konturdan oluşmalıdır.
@CONTOUR
NAME=C2
DRAW=1
BREAK=2
INSIDE=1
LINECOUNT=3
LINE=N1,N3 | LINEAR
LINE=N3,N5,N7 | ARC // Arc
LINE=N7,N9 | LINEAR
2 Merdiven Arasında Çıkış Hattı Açık Kalıyor.
Neden: Area kısmında PREV,NEXT doğru yazılı değil.
Çözüm: Area kısmında PREV,NEXT kullanarak her alana kendinden bir önceki ve bir sonraki alanı belirtmek.
Korkuluklara Köşe Döndüremiyorum.
Neden: Köşe dönmek için köşedeki secondary node’ı INTOFFSET’le tanımlamak gerekmektedir.
Çözüm:
@SECONDARY_NODE
NAME=IK3
METHOD=INTOFFSET | KOR_OF
REFNODES=N10,N9,N9,N8
DX=0
DY=0
Çıkış Hattına Köşe Döndüremiyorum.
Neden: Köşe dönmek için köşedeki secondary node’ı INTOFFSET’le tanımlamak gerekmektedir.
@SECONDARY_NODE
NAME=CH3
METHOD=INTOFFSET | YUR_OF
REFNODES=N3,N4,N4,N5
DX=0
DY=0
Köşe Noktaları Yanlış Oluşuyor.
Neden: INTOFFSET’in belirli bir parametre giriş yapısı vardır.
Çözüm:
Eğer ;
METHOD=INTOFFSET | YUR_OF
REFNODES=N3,N4,N4,N5
yanlış oluyorsa bir de
METHOD=INTOFFSET | YUR_OF
REFNODES=N5,N4,N4,N3
şeklinde deneyin.