Yay objesini kullanıp parça sayısı vererek dairsel formda kirişler tanımlanabilir. Bu yöntemle tanımlanan kirişlerin betonarmesi ve çizimi parça sayısı kadar kiriş kabul edilerek yapılır.
Yay veya çember çizin.
Kalıp Planı moduna geçin.
Yay veya çemberi, imleci üzerine getirerek farenin sol tuşu ile seçin.
Değiştir/Dönüştür/Kirişe Dönüştür satırını tıklayın.
Karşınıza gelen kiriş sayısını verin satırına yay veya çember üzerinde çizilecek kiriş sayısını verin. Program yay ya da çemberi tek parça kiriş haline dönüştürmez. Çember ya da yay üzerine burada vereceğiniz sayıda kiriş parçası yerleştirir. Kiriş sayısı arttıkça, oluşacak kiriş de daire ya da çembere daha çok yaklaşır. Örneğin; bir çemberi kirişe dönüştürüyorsanız ve duvar sayısını 8 verirseniz, sekizgen kiriş elde edersiniz, kiriş sayısını 20 verirseniz yirmigen duvar elde edersiniz. Sayı arttıkça eğrisellik hassasiyeti artacaktır.
Tamam butonunu tıklayın.
Yay veya çember kirişe dönüşecektir.
Yay veya çemberi kirişe dönüştürmeden önce, kiriş ayarlarında, kirişin özelliklerini ayarlayabilirsiniz. Oluşan dairesel kirişin yönü istediğiniz gibi değilse Düzen/Geri Al ya da toolbardan Geri al ikonunu tıklayarak işlemi geri alın. Kiriş ayarlarına girip Alt-Üst-Orta seçimi yaptıktan sonra kirişe dönüştürme işlemini tekrar uygulayın.
Kirişe dönüştür işleminden sonra yay veya çemberi silinmez. Kullanıcı isterse siler. Kolayca seçip silmek için Shift+Tab tuşuna basıp Mimari Plan moduna geçin. Burada yay ya da çemberi kolayca seçip silin. Tekrar Tab tuşuna basın ve kalıp planı moduna geri dönün.