Kubbe ile ilgili parametreler Kubbe Ayarları diyaloğundan ayarlanır. Bu ayarlar kubbe çiziminden önce ya da sonra yapılabilir. Çizilecek kubbelerle ilgili ayarlama yapmak için:
Ayarlar/Obje Ayarları/Çatı/Kubbe Ayarları satırını tıklayın. Kubbe Ayarları diyaloğu ekrana gelecektir.
Burada gerekli düzenlemeleri yapın ve Tamam butonunu tıklayın.
Diyalog kapanacaktır. Yapılan ayarlar çizeceğiniz kubbeler için geçerli olacaktır.
Mevcut kubbeler varsa, bunlar yapılan ayar değişikliklerinden etkilenmeyecektir. Mevcut kubbelerde ayar değişikliği yapmak için:
Değiştirmek istediğiniz kubbeyi farenin sol tuşu ile tıklayarak seçin.
Farenin sağ tuşunu tıklayın. Açılan menüden Özellikler satırını tıklayın.
Kubbe Ayarları diyaloğu açılacaktır. Gerekli değişiklikleri yapın ve Tamam butonunu tıklayın.
Diyalog kapanacaktır. Yapılan değişiklikler seçilen kubbeye uygulanacaktır.
Kubbe Ayarları diyaloğunda, Genel ve Materyaller-Renkler olmak üzere iki sekme bulunur.
Genel Sekmesi
Kubbe Parametreleri bölümünde kubbe saçağının kat tabanından kotu, kubbe yüksekliği, kubbe yarıçapı, oluk genişliği ve oluk yüksekliği girilebilir. Kubbe yarıçapı sadece obje özellikleri değiştirilirken (mevcut bir kubbenin ayarlarına müdahale edilirken) aktiftir ve değiştirilebilir. Bu parametreler diyalogda şekille açıklanmıştır.
Yine bu bölümdeki üç saçak tipinden biri seçilir. Saçak tipleri şekil ile gösterilmiştir.
Çatı oluğu var: Bu kutucuk işaretlenirse kubbe saçağının etrafına oluk çizilir. Oluk, plan ve kesitlerde çıkmaz. Sadece perspektif ve diğer görüntü pencerelerinde görüntülenir.
Yatay parça sayısı: Kubbenin kaç yatay parçadan (halka) oluşturulacağını belirler. Parça sayısı arttıkça kubbe hatları yuvarlaklaşır.
Düşey parça sayısı: Kubbenin kaç düşey parçadan (dilim) oluşturulacağını belirler. Parça sayısı arttıkça kubbe hatları yuvarlaklaşır.
Kalınlık: Kubbe kalınlığı girilir.
Materyaller-Renkler Sekmesi
Bu sekmede kubbenin iç, dış, oluk ve kesit kısımları için materyal, renk ve gerçek doku uzunluğu belirlenir.
Renk: Renk kutucuğunun üzerine farenin sol tuşu ile tıklanıp, fare imleci açılan renk paleti üzerinde kaydırılır. İstenen rengin üzerine gelindiğinde tuş serbest bırakılır. Renk kutucuğu seçilen renge dönüşür. Renk kutucuğu klavyeden shift tuşu ile birlikte tıklanırsa, ilgili rengin kalem kalınlığı ayarlanabilir.
Materyal: Renderde ilgili kısım üzerine kaplanacak materyal seçilir. İlgili yüzeyler seçilen materyal ile kaplanır ve renderlerde bu şekilde görüntülenir. Farenin sol tuşu ile aşağı ok butonu üzerine tıklanır. Açılan materyal listesinden uygun materyal seçilir. Tanımlı materyal yoksa liste boş gelir. Materyal ekleme işlemi Ayarlar/Materyaller satırı tıklanarak açılan diyalogdan yapılır.
Gerçek Doku Uzunluğu: Doku uzunluğu girilir. Örneğin; 1 girilirse seçilen materyal dokusu genişliği 1 olarak alınır ve seçilen obje üzerine kaplanır. Dokunun kare şeklinde olduğu düşünülürse obje yüzeyleri 1x1 ebadında dokular yanyana dizilerek kaplanır.