Yapısı:
Spline’lar kullanıcı tarafından tanımlanan çok sayıda düğüm noktasının eğimli çizgiler ile birleştirilerek meydana getirilen 2 boyutlu objelerdir.
Spline’lar açık şekiller olabilirler. Ancak bir transformasyona uğrarlarsa kendiliğinden, ilk noktasıyla son noktası birleşmek suretiyle kapanırlar.
Kapalı Spline yapmak için son noktayı ilk nokta üzerine tıklamak yeterli olacaktır.
Spline’lardan Spline -> Kasa Transformasyonu kullanılarak spline oluşturulabilir.
Splinelar uzatılarak 3 boyutlu objeler haline getilerebilirler.
Not: Spline’lar boşluk transformasyonları için kullanılamaz.
Oluşturulması:
Spline ikonuna tıklayın.
Karşınıza “Undo” ve “Bitir” butonları bulunan “Spline Nokta Sayısı değer giriş kutucuğu” ve “Spline Derecesi seçim barı”na sahip bir diyalog gelecektir.
“Spline Nokta Sayısı“ iki düğüm noktası arasında kalan çizginin netliğini belirlemektedir. En az 2, en çok 50 olabilir.8 bu değişkenin alabileceği en uygun değerdir.(Splinelar düz çizgilerin bir araya gelmesiyle oluşan eğimli çizgilerdir. İki düğüm noktalı bir spline tanımladıysanız ve Spline Nokta Sayısı 8 ise bu iki düğüm noktasının arasına 8 adet nokta yerleştirilecek ve bu noktalar çizgilerle birleştirilerek eğimli bir çizgi oluşturulacaktır.)
“Spline Derecesi” çizgilerin eğimini belirlemektedir. En az 1, en çok 6 olabilir.2 bu değişken için en uygun değerdir.
İlk Noktanızı tıkladıktan sonra bir düz çizgi fareye bağlı olarak hareket etmeye başlayacaktır.
İkinci noktanızı tıkladıktan sonra ilk çizgi ikinci noktaya bağlı olarak eğim kazanacaktır.
Uygun bir poligon çizdikten sonra ekrandaki diyalogdan “Bitir” butonuna tıklayarak Spline’ı oluşturabilirsiniz.
Eğer bir noktanın yanlış olduğunu fark ederseniz “Undo” butonuna tıklayarak, oluşma sırasına göre sondan başlayarak noktaları silebilirsiniz.
Transformasyonlar:
Splinelar yaratıldıkları halde bir kullanıma sahip değildirler.
Spline -> Kasa Transformasyonunu kullanarak bir poligonu kasaya dönüştürebilirsiniz.
Uzat komutunu kullanarak poligonu 3 boyutlu hale getirebilirsiniz.
Obje Noktalarına atla komutunu kullanarak bir Spline’ın iç atlama noktalarını aktif hale getirebilir. Bu noktaları kullanarak bir poligon çizip bu poligon ile kasaların içersine boşluk açabilir veya kasa oluşturabilirsiniz.
Değiştirilmesi:
Spline’ın üzerine tıklayın. Spline yeşile dönüşecek ve düğüm noktaları kırmızı kutucuklar olarak aktif hale gelecektir.
Düğüm noktalarının üzerine geldiğiniz zaman imleç yıldız şekline dönüşecektir. Bu durumda tıklayıp düğüm noktasını hareket ettirebilirsiniz.
Klavyeden “Del“ tuşuna basarak spline'ı silebilirsiniz.